Obavy o svou budoucnost cítí téměř polovina mladých. Udělejte si život jednodušší, pomůžete sobě i planetě, říká nová kampaň ČvT

Publikováno: 4. 5. 2022 Doba čtení: 2 minuty
Obavy o svou budoucnost cítí téměř polovina mladých. Udělejte si život jednodušší, pomůžete sobě i planetě, říká nová kampaň ČvT
© Foto: Člověk v tísni

Obavy a stres ohledně budoucnosti zažívá podle nejnovějších průzkumů mnoho mladých lidí po celém světě. Dnešní mládež čelí vysoké míře stresu souvisejícího s růstem cen, nejistou budoucností a změnou klimatu. V mnohých oblastech si ale můžeme udělat život jednodušší a pomůžeme tím i planetě - koncept nízkouhlíkového životního stylu jako lék na úzkost a nedostatek peněz představuje nová kampaň organizace Člověk v tísni. Kampaň počítá se zapojením influencerů formou tematicky zaměřených výzev a míří především na generaci Z a mileniály. Její kreativu i provedení má v Česku a v zahraničí na starosti agentura CZECH PROMOTION. Odstartovala 22. dubna symbolicky na Den Země.

„Lidé si často myslí, že žít ekologicky je nákladné nebo že je to urputný a marný boj. My se v rámci kampaně snažíme na příkladech ukázat, že tzv. nízkouhlíkový životní styl vám nejen ušetří peněženku, ale také učiní váš život jednodušší, budete zdravější a budete moct trávit více času se svými bližními. A jako bonus – významně tím přispějete k odvrácení nejhorších dopadů změny klimatu,“ říká Jakub Zelený, poradce pro změnu klimatu z organizace Člověka v tísni.

Spolupráce s influencery

Do kampaně se v České republice zapojí influenceři jako například foodblogerka Markéta Pavleje alias Kitchenette. Na svých instagramových stories budou zveřejňovat praktické výzvy tematizované udržitelným životním stylem, do kterých zapojí své fanoušky. Spolu s tím se uživatelům sociální sítě dostane celá řada užitečných doporučení, tipů a dalšího vzdělávacího obsahu na instagramovém profilu 1planet4all. V rámci kampaně proběhne i live stream a diskuze s influencery.

Budeme na sociálních sítích i streamu

Hlavní stránka kampaně je ke zhlédnutí na www.actforplanet.eu a Facebooku (https://www.facebook.com/1planet4all) a Instagramu (https://www.instagram.com/1planet4all.cz/), kde jsou publikovány jednotlivé kampaňové výzvy a příspěvky. Součástí kampaně je losování každodenních výzev, které zahrnují vybraná nízkouhlíková chování. Kampaň bude probíhat kromě České republiky také v Estonsku, Španělsku a Portugalsku. Součástí evropské kampaně je i snaha o propojení diváků a influencerů formou společného streamu, kde budou účastníci sdílet své dojmy a zkušenosti spojené s nízkouhlíkovým chováním.

Autor: Jakub Zelený

Související články